LINGUA INGLESE M - Z

Anno accademico 2016/2017 - 1° anno
Docente: Fabiola Marassa'
Crediti: 5
Organizzazione didattica: 125 ore d'impegno totale, 90 di studio individuale, 35 di lezione frontale
Semestre:

Obiettivi formativi

Acquisizione di conoscenze di base della lingua inglese (livelli B1/B2 del CEFR), con particolare attenzione alle strategie di lettura e ai testi di carattere scientifico. Favorire l’acquisizione di una competenza operativa in lingua in ambito sociale e professionale.


Prerequisiti richiesti

Conoscenze di base della Lingua Inglese


Frequenza lezioni

Obbligatoria


Contenuti del corso

Il programma è articolato in base ad una scansione temporale degli argomenti trattati. Per il superamento dell’esame vengono valutate le conoscenze di base degli argomenti in programma.

 

Unit1

GRAMMAR:

State and action verbs; Present simple and present continuous; Questions and subject/object questions

VOCABULARY

Greetings; English for specific purposes; Collocations for describing places; Look

READING TEXTS

 

Unit2

GRAMMAR:

Past simple and past continuous; Past simple and past perfect; Modifiers; Used to & would

VOCABULARY

-ing and -ed adjectives; Relationships; Extreme adjectives; Prepositions; Ways of talking about meaning

READING TEXTS

 

Unit3

GRAMMAR:

Future forms: plans and intentions; Will and be going to for predictions; So & such; Real conditionals

VOCABULARY

Materials; Energy; Words that go with problem; Cold(metaphor); Words to describe statistics

READING TEXTS

 

Unit4

GRAMMAR:

Present perfect and past simple; Present perfect with yet and already; Modals of deduction; Somebody, anybody, nobody, everybody

VOCABULARY

Adjective suffixes: -ive, -ful, -ous; Expressions with what

READING TEXTS

 

Unit5

GRAMMAR:

Modals of obligation and permission; Past modals of obligation; for and since

VOCABULARY

-ics and -ology, Education compound nouns, control; Giving advice and warnings

READING TEXTS

 

Unit6

GRAMMAR:

Passive voice; Articles

VOCABULARY

Take; Indeed and at all

READING TEXTS

 

Unit7

GRAMMAR:

Countable and uncountable nouns

VOCABULARY

Abstract nouns

READING TEXTS

 

Unit8

GRAMMAR:

Would; Second conditional; Third conditional; Past modals of deduction

VOCABULARY

Expressions with make and do

READING TEXTS

 

Unit9

GRAMMAR:

Verbs followed by –ing and infinitive with to; Comparatives and superlatives; Verbs followed by prepositions


Testi di riferimento

Lindsay Clandfield & Rebecca Robb Benne, Global intermediate + EWorkbook, codice 9780230033030


Verifica dell'apprendimento

Modalità di verifica dell'apprendimento

Il raggiungimento degli obiettivi formativi sarà accertato attraverso una prova scritta senza l’uso di dizionari.


Esempi di domande e/o esercizi frequenti

Choose the correct word to complete each sentence

1 Her condition…………………………………… (deteriorated/improved) and she died.

2 He ……………………………………………………(relapsed/recovered) and was allowed to go home from hospital.

Choose the best expression to complete the dialogues.

Example:

A: Let’s go out tonight.

B: That’s a good idea I’ll call. / I’m going to call a taxi.